2010-01-23

Conan: de lite mindre mörka åren I

Jag kom av mig en smula i min resumé över mitt yrkesmässiga 00-tal. Eftersom det mesta efter 2004 finns dokumenterat i bloggform tänkte jag vara lat och endast leverera ett gäng länkar från dessa år. Dock ej från 2005, varifrån jag istället ska bjussa på en BIBLIST-relaterad anekdot som renderade stor munterhet när det begav sig.

"Jag är med i en mailinglista för min yrkesgrupp dit folk skickar mail om stort och smått dagarna i ända. En nackdel med detta är att folk som gör autosvar på sin jobbmail när de har semester automatiskt svarar på varenda mail som skickas till listan, och dessa autosvar skickas ut till alla prenumeranter. Under juli kan man alltså få typ 100 autosvar per BIBLIST-mail, där det endast står

Stig-Sölve Svensson har semester och återkommer den 12/8. För brådskande ärenden, var vänlig kontakta Beda-Britt Bengtsson.

Idag har det varit en väldigt aktiv BIBLIST-dag med många mail. Idag har även Skepparkransen Manchestersson semester. Detta vet jag eftersom jag för varje BIBLIST-mail även mottagit detta från vederbörandes autosvar:

Är i Paris med familjen och går på trevliga restauranger i quartier latin. Åter 7:e november. Missar tyvärr Coldplay.

Ganska tjatigt va. Men jag undrar om inte Hårknuten Knytblusson lider ännu mer av det, ety hon levererade följande mail till listan:

Hej, kan inte någon barmhärtig människa ordna så att vi som stretar på golvet; i verkligheten, denna grådaskiga novembertisdag åtminstone slipper läsa detta retliga mejl flera gånger. Om dendär karln’ som glassar runt à parisiska restauranger... Undrar en som inte varit utsocknes i denne kungens tid.

vilket givetvis genererade ännu ett autosvar från Skepparkransen. Hehe. Den uppmärksamme har dessutom noterat att killen kommer vara i Paris till den 7/11. Undrar om det bak Skepparkransens förmodat sobra yta döljer sig en liten smygsadist?"

1 Comments:

Blogger MariaH said...

Oh, DET minns jag! o inte fick man svar på hur semestern hade varit sedan heller (var ju nån som efterlyste det bland alla autosvar)

21:44  

Skicka en kommentar

<< Home