2009-12-27

Conan: de mörka åren

2003 jobbade jag på skolbibliotek och mådde inte alls bra av det. Men en sak som fick mig att må bra var det här lilla brevet som en sommardag låg i postfacket, adresserat till

Bibliotekarien
biblioteket
Ballefjongbergsskolan
Ballefjongbergsgatan 1
110 11 Ballefjongberg:

"Hej!

Kanske kommer du ihåg en ung man som kom till biblioteket i måndags och sa att hans böcker fortfarande var registrerade som utlånade, fast han hade lämnat in dem dagen innan? Och sen kunde han inte vänta på att du skulle leta rätt på dem i bokinkastet, utan började själv gräva i lådan. Det är han som skriver det här, och jag vill bara be om ursäkt för mitt beteende!

På grund av vissa omständigheter är jag ganska stressad idag, och har gjort några andra misstag också.

Var snäll och ursäkta mig."

2004 jobbade jag också på skolbibliotek och mådde om möjligt ännu sämre av det än jag gjorde 2003, vilket kanske förklarar min sadistiska lust att ibland småjävlas med de stackars eleverna.

1 Comments:

Blogger VB said...

Åååh! Än finns det hopp för mänskligheten, liksom.

00:24  

Skicka en kommentar

<< Home