2009-11-19

Gästspel från Conan Diskofilen

En låt som...

...har gjort mig glad: Do your best and don´t worry - Morrissey

...har gjort mig ledsen: Till Elias - Euskefeurat

...jag vill dansa till: Take me back to your house - Basement jaxx

...jag vill dansa ännu mer till: Come to me - Koop

...lugnar ner mig: Be thankful - Massive attack

...jag lyssnar på för att bli pepp: Rocket plane - Komeda

...påminner om kärlek: Avalon - Roxy music

...påminner om gamla tider: Forest fire - Lloyd Cole

...påminner om ångest: En himmelsk drog - Kent

...jag lyssnar på väldigt mycket just nu: If you don't like me, don't look at me - Morrissey

...är väldigt, väldigt bra: Crush me - The house of love

...lyssnas på i ilska: Sorrow will come in the end - Morrissey

...jag lyssnar på när jag är kreativ: The race - Yello

...påminner om sommardagar: Make it right - Christian Falk

...påminner om våren: A beat called love - The grid

...påminner om staden jag tycker om: True faith - New order

...jag lyssnade på när jag var 13: Twist in my sobriety - Tanita Tikaram

...jag lyssnade på när jag var 15: Hazy shade of winter - Bangles

...jag lyssnade på när jag var 17: Celebrate - An emotional fish

...jag lyssnar på just precis nu: My life is a succession of people saying goodbye - Morrissey

3 Comments:

Blogger Kim said...

Jag märker nu att jag måste fixa fler Morrisseylåtar. Skäms på mig.

22:43  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

Ja, nu blir det pungstocken på torget på lördag!!

12:32  
Blogger Kim said...

NEEJ! ... inte på torget

21:00  

Skicka en kommentar

<< Home