2008-05-29

Ett minne från min tid som Conan Skolbibliotekarien

Elev av det brötigare slaget (dräller in på biblioteket på ett exceptionellt pubertalt sätt): ÖÖÖÖÖH DU BIBBLOTEKARIEN!!!! Kan jag använda mobilen härinne???

Conan: Nä.

Elev (tar sats för att inleda en lång tjafssession om varför mobiltelefon inte är tillåten på biblioteket): Meh vaffan? Vaddårå? Du kan väl inte bestämma sånt?!? Å hur skaru kunna kolla det förresten, det är ju bara att...

Conan: Nej, alltså, du KAN inte använda mobilen här inne. Den fungerar inte.

Elev (kommer av sig): ...eh... va? Vadå fungerar inte?

Conan: Det är ingen mottagning här inne för taket och väggarna på bibliotekslokalen är gjorda i bly. Har inte din handledare talat om för er klass att bibblan ska fungera som skyddsrum ifall det blir krig? Bly skyddar ju mot radioaktivitet.

Elev: VA?? Nä, det är det ingen som sagt nåt om... det här måste jag fan kolla upp!! (hastar ut, klart oroad och förskräckt över lärarens försumlighet)

Conan (gnuggar elakt händerna): Moahahahahah.....UAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!

Apropå nåt helt annat; igår hjälpte jag en kille att hitta artiklar om DNA. Stackarn var en exakt kopia av Robinson-Robban, han hade aningen ljusare hår bara. Och inte nog med den yttre likheten, han hade dessutom samma dialekt som RR. Undrar hur lätt det är för honom att göra ett seriöst intryck på... hm, säg... en anställningsintervju...?

3 Comments:

Blogger Marianne said...

Hahahahaha!!!
Noterade inte eleven fönstren på bibblan? (Man får väl utgå ifrån att det fanns sådana?)


Det konstigaste med Robinson-Robban är att han tydligen är kusin med skidåkaren Lina Andersson. Han lär ha varit en riktigt bra skidåkare själv innan han spårade ur (förlåt).

12:40  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

Hehe. Jag kan se två förklaringar till hans kvicka sorti; antingen hade han nån gång hört talas om blyglasfönster och såg därför inget märkligt alls i mitt uttalande, eller så blev han så överrumplad av hur tvärsäker jag lät att hans hjärna slutade fungera :D

Eftersom du bjöd på en ordvits så ska jag bjuda dig på mitt bästa buskisskämt:

-Usch, vad kallt det är här inne!
- Men ställ dig i hörnet där borta då, där är det ju alltid 90 grader!

*huhuhuhuh* (skrockande gubbskratt)

16:11  
Blogger Liljekonvaljemö said...

*vrider mig på golvet av skratt* underbart! fantastiskt! klockrent!

15:39  

Skicka en kommentar

<< Home