2009-04-07

Conan den Onödige

Scen: informationsdisken på fackavdelningen.

Conan (smålallar lite fridsamt såhär på tisdageftermiddagen): ...lalala... lalaaaaaaaalalalala... .....lala.... lalala..... lala...lalalalala.... lalala...

Gammal dam som står ca 10 meter från disken: Hallå... HALLÅ!

C (väcks abrupt ur mitt lallande): ...lalala...öh, va, ja? (ler vänligt)

Dam (viftar surt med reservationsbrev): Var står de nu?

C: Menar du reserverade böcker? De står vid lånedisken.

Dam (med ett tonfall som om jag bett henne springa Göreborgsvarvet endast iförd sockiplast): Vid LÅNEDISKEN??? Ända DÄRBORTA??? Varför har ni dem där???

C: Vi har alltid haft reserverade böcker vid lånedisken.

Dam (gör en svepande gest över hela fackavdelningen): Vad ska ni då med allt det här till???

C: Jo, förstår du...

3 Comments:

Blogger Angry library lady said...

Dude, jag kan säga så här: om jag hade läst din blogg först, innan jag startade min egen hade det kanske inte blivit nån alls. För du har ju redan skrivit om allt. Och på ett fantastiskt roligt sätt. Jag fnissar hela tiden jag läser, och igenkänningsfaktorn är skyhög :-)

21:41  
Blogger Angry library lady said...

Men jag är inte riktigt sams med google-blogger grejen, att behöva komma ihåg lösenord osv... i alla fall, det är arga biblitekstanten som talar. Over an out.

21:43  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

:-) Enade vi stå mot all världens kufar och drygsvenssons! :D

23:12  

Skicka en kommentar

<< Home