2008-04-26

Let my shoes lead me forward

Det jiddras stup i kvarten om att det är så pinsamt och förskräckligt att många bibliotekarier gillar att använda foträta skor på jobbet. Sehr konstifikt tycker jag. Ingen skulle ju komma på tanken att häckla sjuksköterskor eller ICA-personal för att de inte springer runt i såna här







eller såna här





skor hela dagarna. Men det hänger väl ihop med att folk inte har en aaaaaaaning om hur mycket man faktiskt springer omkring när man jobbar på bibliotek. Jävligt mycket kan jag meddela. Om jag skulle gå i nåt annat än birken hela dagarna så skulle mina fötter snabbare än fort kunna förväxlas med Gruvarbetar-Arnes, som fick för små stålhätteskor när han började i gruvan som 15-åring och sen haft på sig dem varje dag i 40 år och dessutom tappat 50kilos stenblock på fötterna minst 7 ggr om dagen.

Så nu vet ni varför somliga bibliotekarier väljer bort fräcka krokodilpjucks till förmån för mockasinliknande tofflor.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Finns det verkligen människor som stör sig på att ni har "fel" skor? Jag tycker nog att tofflor/sandaler passar perfekt in biblioteksmiljön som väl ska kännas lugn och avslappnad istället för strikt som det gärna blir om man måste vara halvt finklädd för att vara där.

Å andra sidan har vi svenskar ett outtömligt behov av att klaga på saker så jag blir inte särskilt förvånad.

23:49  

Skicka en kommentar

<< Home