2008-03-03

MSN - för dig som är passivt aggressiv.

Conan säger:
Nu gjorde jag Köttnacken riktigt irriterad... det var en tjej som reste sig och tänkte gå från sin netloandator utan att logga ut, varpå Köttnacken frågar om hon ska gå och om hon har tid kvar. "Oj, glömde jag logga ur", säger tjejen och gör en ansats till att logga ur, varpå Köttnacken säger "Nej nej, logga inte ur, jag ska bara kolla en grej..."

Kollegan T säger:
Stå på dig, det är personliga inloggningar och man ansvarar för sin tid. Kvinnan ska inte behöva stå för hans sökningar!

C säger:
Då ruttnade jag ordentligt och vrålade "DET ÄR KLART ATT HON SKA LOGGA UT!!"

T säger:
YES!!

C säger:
Hehe.

C säger:
Han kom fram till disken och talade om för mig att jag inte ska lägga mig i, och att det minsann är upp till henne om hon vill avstå sin tid till honom. Jag upplyste honom givetvis om att det inte alls är upp till henne, utan att vi är allsmäktiga här och har bestämt att man inte får använda andras inloggningar även om de ger tillstånd.

T säger:
Vi har regler för vad som gäller passar det inte honom behöver han inte vara här!

C säger:
Exactemundo.

C säger:
Jag medger att det kanske var otrevligt av mig att skrika istället för att gå fram dit, men vafan, även solen har fläckar...

T säger:
När man blir provocerad så....

C säger:
Hehe.

2 Comments:

Blogger .. said...

Ghaghaghagha, det är inte utan att man ibland undrar vad bibliotekarierna på "min" filial (d.v.s. den jag bor tillräckligt nära för att ha härjat på mycket nog för att synas/märkas) tänker när man själv kliver in genom dörren. Jag tror inte att jag vill veta det ... :P (å andra sidan frekventerar jag typ biblioteket med den übercharmigaste och mest serviceminded personalen ever, så antingen är det inte så farligt, eller så förtjänar de både Oscar och Emmy för lång och trogen skådespelartjänst).

08:21  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

Man ska vara jääävligt kufisk alternativt otrevlig för att få ett öknamn på vårt bibliotek, så du skulle nog få nog kämpa rätt hårt för att hamna i Kufarnas hall of fame :D

12:01  

Skicka en kommentar

<< Home