2008-08-14

Mina läppar är förseglade...

Igår fick jag veta vilka som EGENTLIGEN ligger bakom mordet på vår mördade gamle statsminister. Jag blev mäkta förvånad må ni tro. Jag avhåller mig dock från att avslöja det, eftersom jag inte vill förstöra överraskningsmomentet för stammisen som håller på och jobbar på det här och snart kommer gå ut med vad h*n kommit fram till. Om inte konspiratörerna lyckas stoppa henom först förstås. Det är dock inte så troligt, eftersom vår stammis (enligt egen utsago) är så otroligt mycket smartare och bättre än dem på alla sätt och vis, så därför har de inte kunnat stoppa henom trots att de är 100 pers. Nu har stammisen dessutom stämt dem på 30 miljoner, eftersom de via sina kontakter med kronolle lyckats få hens lokal med allt material rörande detta tömd och materialet inlåst i ett förråd som ingen tycks ha nyckel till. Fortsättning följer...

Annars håller jag på och kommer ikapp efter semestern. Idag har jag och kollegan Ö planerat en ganska omfattande flytt som rör flera avdelningar. Vi tror givetvis att det kommer gå som smort och bli skitbra i slutänden, även om det just nu känns föga lockande att börja släpa runt på de 500 hyllmeter böcker som ska flyttas.

För tillfället katalogiserar jag specialsamlingsmaterial så att fingrarna glöder och FAN vilken tid det tar att få in hjärnan i MARC-format igen, för att inte tala om i klassifikationssystem-mode. Dessutom måste jag ta itu med en referensfråga jag fått från en man långt härifrån om en person som levde på 1700-talet och som eventuellt kan finnas förtecknad i någon bok i the samling. Nu önskar jag att jag haft vett att ta tag i det innan semestern men jag inser ju att det var omöjligt, eftersom min hjärna då inte bara hade konsistensen, utan även de kognitiva egenskaperna gemensamt med äppelmos.

5 Comments:

Blogger Bibliotekarien said...

Herregud vad din blogg är rolig! Igenkännandet är stort. Tack för dina texter!

21:55  
Blogger Marianne said...

Helkul!

Men är detta samma Palmestammis som du har bloggat om tidigare?
Eller är du förföljd av ett koppel konspirationsteoretiker?

14:21  
Blogger Bernhard said...

Nä, nä,
försök inte! En person talade om för mig för flera år sedan att Palme inte alls var död när frågan om mordet på honom kom på tal.

Han hade bara flyttat till Sydgeorgien för att få vara i fred.

Så alla privata Palmespanare och teoretiker: Släng er i väggen (eller åk till Sydgeorgien).

18:23  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

bibliotekarien - tack och bock! :)

Marianne - nix, detta är en nygammal förmåga. Gammal som stammis men jag blev paff över det mått av totalt vansinne som h*n plötsligt visade upp. Hittills har h*n nämligen hållit sig i spannet "kufisk men inte på ett psykotiskt sätt".

bernhard - åh fan! Nu blir jag alldeles perplex. Jag har nämligen ytterligare ett bud på vad som hände med the old P-man (se inlägg från 2/5 2007) så frågan är vilken teori som verkar mest trolig... Eller minst vansinnig kanske är ett bättre ordval i detta sammanhang :P

15:57  
Blogger Marianne said...

Tja, förr eller senare måste det ju bryta ut på allvar ...

Undrar förresten om inte utredningsmaterialet kring Palmemordet är så enormt stort att det går att hitta stöd för vilken teori som helst?
Bara man letar lite.

20:01  

Skicka en kommentar

<< Home