2008-08-11

Välkommen tillbaks från semestern!

Åter på jobbet efter 4 otroligt softa semesterveckor. Innan jag drog åt helvete var jag duktig och la in ett autosvar på mailen och en ordentlig hänvisning på telefonen. OBS! Nu menar jag alltså MIN EGEN jobbtelefon, inte bibliotekets allmänna dit allmänheten kan ringa och fråga om öppettider, böcker och annan skit.

Nåväl. Lyssnar av röstbrevlådan och möts av följande meddelande:

"Menvafan jag ville bara höra om det fortfarande fanns... jag ville ju bara komma hit och skriva lite på dator... att det ska vara så besvärligt med den här biblioteket i Ballefjongberg... Så bra är det inte!!!!"

POW! En nacksving ner i saltgruvan...

(det oroar mig en smula att det verkar som om min gamla bekanta Dra åt helvete-mannen - se inlägg från 13/8 2007 och 5/5 2008 - har MITT nummer på snabbval när han ska ringa till biblioteket...)

2 Comments:

Blogger .. said...

Hahaha, men vafan ...? Jag vet inte hur många gånger jag läst dina rapporter och tänkt ungefär att omg, jamen det kan ju inte finnas mer än EN sådan människa. Efter en del mer eller mindre ofrivilligt (mer då orsaken till mitt lyssnande var att programmet råkade sändas, mindre då jag inte stängde av eller bytte kanal) ha lyssnande på "Ring P1" i sommar börjar känner jag mig benägen att ompröva det (eller rekryterar SR möjligen hårt från Ballefjongberg?). Jag brukar oroa mig en del för min egen brist på intellektuell och social begåvning, men jag börjar ana att även dessa storheter är högst relativa. :P

09:15  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

Jag tror att varken du eller jag har särskilt mycket att oroa oss när det gäller avsaknad av social begåvning. Man behöver inte jobba länge i serviceyrke för att inse att hur vrång man än känner sig emellanåt finns det ALLTID ett otal personer som, till skillnad från oss vågar jag påstå, har detta tillstånd som standardläge.

(sen finns det ju givetvis ett otal personer som är otroligt mycket bättre utrustade än en annan på det området, men det är jag redan så medveten om att jag föredrar att smörja självkänslan och INTE få komplex av dem!)

16:05  

Skicka en kommentar

<< Home