2009-04-10

Måndag hela veckan på mer än ett sätt

Finge jag tio öre för varje gång jag haft följande konversation med Pårökta Killen så vore jag dollarmiljardär:

Pårökta Killen: Öh.... hallå... du.....?

Conan: Ja?

PK: Du... Uppsala Nya tidning.... (lång paus)

C: Ja?

PK: Den är borta...

C: Jaha, ja, det kan ju vara nån som sitter och läser den.

PK: Nä...... det är det inte..... jag har kollat.

C (påpekar inte att jag betvivlar att han kollat varenda tidningsläsare på hela biblioteket): OK, ja, då kan det ju vara så att den inte har kommit idag. Det händer ibland att tidningarna inte kommer som de ska.

PK: Jamen jag vill ju läsa den...

C: Du kan ju vänta en stund och se om den dyker upp. Om den inte har kommit så reklamerar vi den, men då kommer den inte förrän om ett par dagar.

PK: Jamen jag vill ju läsa den nu... kan inte du gå och leta efter den?

C: Nä, du får vänta en stund.

PK: Kan du inte ringa nån då?

C: Som jag sa så kan vi reklamera den men då får vi den inte idag utan om ett par dagar.

PK: Det är ju ganska dåligt tycker jag.... att ni inte har den...

C: Vi kan tyvärr inte göra så mycket åt att de som distribuerar tidningen missar att skicka till oss ibland, förutom att RINGA OCH REKLAMERA då förstås.

PK: Nä... men ändå... ni borde ju ha den... det är lite konstigt tycker jag... igår fanns inte dagens tidning heller... då fanns bara onsdagens... och nu ligger torsdagens där i facket... men idag är det ju fredag...

C: Jahaaaa, jamen det beror på att vi får tidningarna med en dags fördröjning. Och på helgerna får vi bara lokaltidningen och Svenskan och DN så du får vänta till måndag med att läsa fredags- och lördagstidningen. (vid det här laget borde jag ha lärt mig att det är detta han menar med att tidningen är "borta", men av nån anledning är det omöjligt att lägga på minnet)

PK: Men varför har ni så...? Det är ju jättedumt ju...

C: Alltså, det är ju inte riktigt vi som bestämmer det. Alla tidningar förutom de jag just räknade upp skickas med vanlig post så då tar det ju en dag extra.

PK: Ja men varför har ni så...? Då är det ju helt meningslöst... jag vill ju läsa travsidorna... och då är det ju helt meningslöst att läsa fredagstidningen på måndagen!

C: Ja, jag förstår att det är irriterande men det är som sagt inget som vi kan göra något åt.

PK: Nä... men jag tycker det är dåligt... (får briljant idé) Men du!

C: Ja...

PK: Ni har öppet imorrn va?

C: Ja, mellan 11-15.

PK: Då kan jag ju komma imorrn och läsa fredagstidningen!

C: Nej, som jag just sa så kommer bara Svenskan, DN och lokaltidningen på lördagar. Fredagens UNT kommer på måndag.

PK: Jaha... det är ganska dåligt tycker jag... att den inte kommer samma dag... det känns ju inget vidare... att läsa en gammal tidning... vad ska jag göra nu då?

C (kommer nån gång vråla): JAMEN FLYTTA TILL UPPSALA FÖR HELVETE!!!

2 Comments:

Blogger kentmaximus said...

Roliga människor det finns...hur står du ut?

14:58  
Blogger Angry library lady said...

Öh, känns som jag hört den här diskussionen förut?
Jovisstja, VARJE jävla dag på jobbet :-D

19:21  

Skicka en kommentar

<< Home