2007-04-26

Idag är det en bra dag att vråla "ASTRID LINDGREN!!"

ASTRID LINDGREN!!! utbrast jag på fikat idag då jag plötsligt mindes att jag drömt att sagda dam fått jobbet som för tillfället är utlyst här på plejset.

Fråga mig inte hur jag gjorde den kopplingen, för tjänsten har inte det ringaste att göra med sagoläsning och förnumstigt historieberättande eller vad allt man nu kan tänkas förknippa hederstanten med.

Idag står följande på schemat:
1. Katalogisera bl a ett gäng mangaserieböcker.
2. Göra en post till en uråldrig japansk språkkurs som förmodligen är så inaktuell att den gallrats överallt (varken BURK eller LIBRIS hade nån post att sno), men som av nån anledning stått kvar i vår hylla, postlös och obemärkt.
3. Göra i ordning en massa offentligt tryck. Torsdagar är nämligen Offentligt Tryck-dagen enligt min veckoplanering.
4. Stå till allmänhetens förfogande mellan 13-16. Då ska jag även passa på att läsa Btj-lista 10, kolla upp en del inköp till specialsamlingen och försöka skriva ut gallringslistor på avdelning K.