2008-08-21

Exit arbetsskadeoskuld.

Tips från coachen:

Om du ska rulla in en vagn med 5 hyllmeter böcker i hissen, se då till att INTE dra vagnen i det handtag som sitter innerst, samtidigt som du kliver in bredvid vagnen i hissen och rycker till en sista gång för att få tillräcklig fart på vagnen för att den ska hoppa över tröskeln av sig själv så du slipper lyfta de främre hjulen.

Det som händer när de 5 hyllmetrarna böcker tillsammans med nämnda vagn, med god hjälp av Newtons accelerationslag, vänligt men bestämt krossar ditt lillfinger mot det räcke i järn längst bak i hissen som det är meningen att man ska vila händerna på under färd kan bäst beskrivas som FÖRJÄVLA OBEHAGLIGT.

Nu sitter jag här med ett hål rakt in i mitt svullna lillfinger efter en sejour med fötterna på en stol och huvet i lågt läge och känner mig fortfarande tämligen groggy.

Det som grämer mig storligen är att böckerna jag höll på att flytta var ett led i Den Stora Flytten Av XYZ-avdelningarna och jag var SÅ FÖRBANNAT TAGGAD. Men nähädå, nu blir det till att försöka vila upp sig istället så man inte svimmar när man ska stå till allmänhetens förfogande i eftermiddag.

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Usch, det där lät inget vidare alls. Hoppas det inte blev alltför allvarligt skadat.

12:40  
Blogger Marianne said...

Men aj, fy helvete!

Om jag visste var du håller hus så skulle jag skicka över en flaska whiskey!

12:48  
Blogger Conan Bibliotekarien said...

Tack för omtanken :)

Adam - närå, idag är fingret fullt funktionsdugligt, gör inte ont och är knappt svullet. Det känns nästan lite fånigt :P

Marianne - adressera paketet till Conan Bibliotekarien, Ballefjongbergs stadsbibliotek så kommer det rätt :D (Laphroaig är favoriten...)

14:11  
Blogger Marianne said...

Optimist.


:D

17:22  
Blogger Unknown said...

Haha, så bra. Då får jag passa på att berömma ditt bildspråk istället. Alltid lika kul att läsa dina inlägg :)

05:52  

Skicka en kommentar

<< Home