2007-12-15

Cirkelmannen - Conan 1-0

Cirkelmannen: H... h... h... hej...!

Conan: [suckar inombords] Hej.

Cirkelmannen: D...d... du har inte f... f... f... fått in en vit bibliotekskasse som jag glömde kvar?

Conan: [tittar mig omkring] Nej, tyvärr. Har du frågat min kollega?

Cirkelmannen: J...j...ja. H*n sa att jag skulle fråga dig.

Conan: Märkligt. Vi brukar nämligen lägga kvarglömda saker i den andra disken, och här står ju ingenting, det ser du ju själv [tittar mig demonstrativt omkring ännu en gång].

Cirkelmannen: K...k...k...kan du inte r...r...ringa till de i lånedisken och höra då?

Conan: Ja, det kan jag väl göra, men du sa ju att du tappat bort den här? Då är det väl knappast nån som burit bort den dit och lämnat in den... men visst, jag ringer.

[telefonsamtal]

Conan: Tyvärr, de hade inte heller fått in nån kasse.

Cirkelmannen: V...v...v...vad är det för en vit k...k...k..kasse som ligger bakom dig på b...b...bänken där då?