2008-09-11

Gästspel från Conan den Hjärndöde

För drygt en vecka sen satt jag och tittade ut över det här en kväll:

















Kontrasten mellan den Totala Friden i Obygden och det Totala Kaos som rått på jobbet den senaste veckan är av den brutala sort som borde förbjudas.

Idag har schemat sett ut som följer:

7:45. Klev innanför dörren på jobbet för att hinna med diverse småplock innan Dagen drog igång med obönhörlig kraft.

8-10: Obligatoriskt Personalmöte med stort P, med obligatoriask brainstorming och gruppdiskussion.

10-12: Möte med representanter från andra institutioner som jag samarbetar med inför ett Jädra Baluns fram i höst. Detta Baluns kommer ta mer tid att förbereda än jag riktigt känner mig mogen att tänka på nu.

13-16: Stå till Allmänhetens förfogande. Efter det här passet ligger jag jävligt långt efter med tumrullandet, kan jag meddela. Satt på stolen bakom disken max 3 minuter i sträck under hela passet. Gjorde misstaget att försöka rätta katalogposter som en kollega jag håller på och lär upp i katalogiseringens Ädla Konst hade gjort. Detta var ett meningslöst företag eftersom jag varje gång jag blev avbruten glömde bort vad jag höll på med och fick börja om från början.

18-19.45: Rundvandring på biblioteket och visning av databaser, katalog och nättjänster för ett gäng panschisar. Vid det här laget såg jag dubbelt och måste ha framstått som en abstinent tjackis eftersom jag var så jävla hyperaktiv, men jag tror det gick bra.

När jag kom och skulle hämta upp panschisarna fick jag f ö rädda dem från Il Tokskalle di tutti Tokskallar, som vid åsynen av ett gäng obekanta ansikten givetvis blev alldeles till sig i kalsongerna och tog tillfället i akt att delge dem sin åsikt om biblioteket och oss som jobbar här. Betyget var inte särskilt bra. "Sura jävlar" och "skitställe" var några av de illustra epitet han tillskrev oss.

Nu ska jag be att få passet stämplat på gränsen till Drömriket.