2008-11-13

All hands to battlestations!

* Pubbekids som i protest mot begränsad internetåtkomst gör stöldturnéer på bibblan samt strör enorma mängder skräp omkring sig och sliter ut sladdar på alla datorer som de likt den femte av Egyptens plågor drar förbi

* En hemlös vars kroppsodör har ett eget postnummerområde = stinker så kopiöst att det blir ett arbetsmiljöproblem och vi måste ringa polisen för att få honom uteskorterad, eftersom han får vansinnesutbrott och börjar fäkta och veva som en tjackabstinent Kalle Anka så fort man tilltalar honom

* Skrivare vars färgpatroner tar slut och som visar sig vara i princip omöjliga att få tag på eftersom leverantören aldrig har dem i lager = arga besökare som tycker att vi bör sätta upp skyltar på varannan kvadratdecimeter i hela bibblan så att INGEN ska missa informationen om att man för tillfället inte kan skriva ut

* En bisarrt angrepp av obeskrivligt äckliga fruktflugor i lunchrummet som troligen inte ens anticimex rår på = är man vegetarian får man inhalera sin dagliga bröd nån annan stans eftersom det inte går att öppna käften utan att få ofrivilligt proteintillskott i krubbet, if you catch my drift

är vad vi tampats med den senaste tiden på min högt älskade arbetsplats. Trots dessa små distraktioner har jag lyckats strukturera upp mitt jobb nåt oerhört och känner mig vansinnigt effektiv. En smolk i den yrkesmässiga glädjebägaren är dock att librisimporten funkar knackigt, så min föresats att beta av specialsamlingsberget innan jul går nog om intet eftersom jag oftast måste importera varje publikation sådären 4 ggr innan den kommer till vår lokala katalog. Very frustrerande.

Inser fler och fler fördelar med vårt uppgraderade datasystems katalogiseringsfunktion för övrigt. Gnällde ju satan i början eftersom en del grejer skulle bli lite snårigare, men de är en fis i deltakvadranten jämfört med allt som blivit bättre. Att dessutom jag i egenskap av Den Huvudsakliga Katalogiseringsjeppen har fått mer ansvar och mer dignitet I Kraft Av Mitt Ämbete är inte fel. Inte fel alls.