2008-11-18

Conan P.I. - kompletterande iakttagelser

Gick nyss förbi vår nye stammis som skriver ut i princip tomma papper i parti och minut (hädanefter kommer han gå under namnet Tabula Rasa).

Livet som Författare Av Epistlar Som Inte Ska Kunna Spåras Med Hjälp Av Grafologi är tydligen hårt, för han satt bakåtlutad på stolen i en hög av sönderklippta små pappersbitar och utdragna tejpremsor och såg alldeles utmattad och översiggiven ut.

(jag funderade på att tipsa honom om att man inte kan spåra ett vanligt, utskrivet word-dokument heller, men sen kom jag att tänka på att man kanske kan det. Det kanske är därför som han kommer hit varje dag. Han kanske använder olika datorer och skriver ut med olika typsnitt på varje papper, för att göra det så svårt som möjligt för dem som är efter honom att rekonstruera förloppet. Hm, jag kanske istället borde tipsa om att besöka olika bibliotek varje dag för att undvika att personalen börjar känna igen honom... Eller nej förresten, vad är det jag skriver? Jag kan ju inte riskera att råka hjälpa nån som kanske planerar att röva bort prinsessan Madeleine, Pernilla Wahlgrens son, Lasse Berghagen eller nån annan liknande nationalklenod!!)